לגור בתל אביב בזול, יש דבר כזה? ההגרלה לדיור בר השגה תפתח במרץ

לגור בתל אביב בזול, יש דבר כזה?

אין בכלל ספק שהחיים בתל אביב יקרים מאוד. העיר שהוגדרה לפני כשנה כעיר היקרה בעולם לא מפסיקה לשבור שיאים בתחום ובייחוד בתחום הדיור. במובן הזה, פרויקטים לדיור בר השגה יכולים ליצור שינוי דרמטי של ממש בחייהם של צעירים מקומיים שמעוניינים לחיות בעיר ולקבוע בה את ביתם מבלי להשתעבד לעלויות הבלתי אפשריות של דירות שכורות בעיר או להגר לערים השכנות.

לאחרונה הודיעה העירייה כי לצד השינויים וההקלות שיצרה בתחום התחבורה הציבורית, התקשורת (וויפי בחינם ברחבי העיר), שווקים נגישים ועוד, היא תפתח הגרלה לדיור בר השגה שיאפשר לצעירים תושבי העיר לשכור דירות במחירים מוזלים במגוון שכונות ברחבי העיר.

לדברי העירייה, הפרויקטים בהובלת עיריית תל אביב-יפו והחברה העירונית מהווים פרויקטים ייחודיים וראשונים מסוגם לדיור בר השגה בישראל. המטרה המרכזית של הפרויקטים הללו היא לאפשר לשכור דירה בתל אביב בעלות נמוכה וזאת בלי להתפשר על איכות הדירה.

על פי נתונים שפרסה העירייה, כיום ישנן כ-400 דירות שמאוכלסות על ידי הזוכים בהגרלות קודמות שנערכו. על פי התכנון, בשנים הקרובות יצטרפו אל 400 הדירות הללו עוד כעשרת אלפים יחידות דיור שנמצאות כרגע בשלבי תכנון.

לא רק עיר של הייטקיסטים

המבקרים יאמרו שהפרויקטים הללו הם רק טיפה בים ושהם אינם מתמודדים עם השינויים החברתיים הדרמטיים שעוברת העיר ושמשנים את אופיה. בשל מחירי הדיור המאמירים, תל אביב, הנחשבת לעיר ליברלית ומגוונת, נכבשת על ידי אוכלוסיות מבוססות שדוחקות החוצה אוכלוסיות אחרות. ובכל זאת, בעירייה מדגישים כי פרויקטים מסוג זה, נועדו "לשמור על מרקמה ואופיה של העיר". בעירייה מקווים כי הגדלת הפרויקטים והוספת עוד יחידות דיור יתרמו לתשתית הקהילתית, לאיכות החיים ואפילו מגדילים לומר כי מודל זה עתיד להשפיע ולשנות את מציאות הדיור בכל המדינה.

איך זה יעבוד?

ההרשמה להגרלה תתבצע פעם בשנה והרישום יהיה תקף לכל הגרלה שתיערך בשנת הרישום. תושבות ותושבים שירצו להירשם ימלאו שאלון מסווג קצר שאמור להתאים להם דירה שמתאימה לצרכיהם (מספר נפשות וכו') ועל פי הנתונים הללו ניתן יהיה לבחור באילו מן הפרויקטים מעוניינים לבחור. ההרשמה השנה תתקיים בין ה-3 במרץ ל-24 במרץ.

בין השכונות שישתתפו בפרויקט:

גני שפירא – 69 יחידות דיור

מידטאון – 34 יחידות דיור

יד אליהו – 17 יחידות דיור

מגדל הצעירים – 48 יחידות דיור

שוק העלייה – 70 יחידות דיור

החשמונאים – גינדי TLV – 75 יחידות דיור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן