חנות באינטרנט – כל העולם כבר שם

בעידן בו השיווק קורה בכל רגע, בכל מקום בעולם ובכל אמצעי אפשרי, בעידן בו כל מוצר שלא תמכור- יימכר על ידי מישהו אחר, במקומך, בעידן בו הביקוש נוצר במקומות חדשים בכל זמן – אין פלא כי האפיקים המיועדים לשיווק לפלחי אוכלוסיה שונים הולכים ומתרבים. אם בעבר ניתן היה לבחור מוצרים באינטרנט ולגשת לקחת אותם בחנות, או אם ניתן היה להזמין מוצרים באמצעות שיחת טלפון בלבד – הרי שכיום גם פעולות אלו מהוות בזבוז זמן.

הלקוח חוסך לעצמו זמן רב ובלתי מבוטל, כאשר במקום לשוטט בין החנויות השונות הוא פשוט יכול להיכנס ולתור חנות אינטרנט רלוונטית שתספק לו את צרכיו. המסחר הישן ריכז חנויות מאותו ענף באותו הרחוב בעיר? חנות באינטרנט מציעה את כל מה שדרוש לו, לאדם, מבלי לקום מהכסא. אין הוצאות חנייה, אין בזבוז זמן רב על חיפוש ושיטוט בין חנויות ואזורים שונים בעיר, אין צורך במיקוח ומשא ומתן על מחירי המוצרים. שיטוט של חנות באינטרנט יכול להתבצע גם באמצע הלילה, כך שהלקוח אינו צריך לבזבז זמן עבודה או זמן יקר עם הילדים כדי לרכוש מוצר זה או אחר.

היתרון הנוסף של חנות באינטרנט הוא הוזלת העלויות. עלותו של מוצר הנמכר בחנות רגילה כולל את מחירי השכירות של החנות, ההובלה עד לחנות והמסים ששולמו על המוצר – מצד על אחד מהמעורבים בתהליך. לעומת זאת, ברכישה של מוצרים דרך חנות באינטרנט, הלקוח משלם אך ורק מיסוי ארצי ללא הוצאות על שכר דירה והובלות, ולעיתים גם ללא מיסים פנים מדינתיים. למעשה, העלות זולה הרבה יותר דרך רכישת מוצרים באמצעות חנות באינטרנט ומי שעדיין לא משתמש באופציה זו הוא בדרך כלל מי שאינו רגיל ברכישת מוצרים דרך הרשת.

העלות היחידה שאכן מתווספת למוצר כשהוא נרכש באמצעות חנות באינטרנט היא עלות המשלוח, שבדרך כלל אינו עולה על כמה עשרות שקלים, ובמקרים מסוימים פחות מעשרה שקלים. חנויות אינטרנט המשווקות את רוב או כל מרכולתן באינטרנט – מציעות שירותי הובלה במחירים מצחיקים שקשה לא לנצל. עד כדי כך, שרבים מרכזים את הקניות התקופתיות שלהם לרכישה באמצעות חנות באינטרנט ובכך חוסכים מאות, אלפי שקלים – ולפעמים אפילו יותר.

כמובן, לא כל פריט נרכש באינטרנט, במיוחד כאשר מדובר במוצרים אישיים או בפרטים שיכולים להתאים לגוף אחר אך לא לאחר. במקרים של רכישת נעליים או בגדים, למשל, פערי המחירים לטובת חנות באינטרנט הם כל כך גדולים, שהלקוחות מודדים את הבגד הרצוי בחנות ממשית וחוזרים להזמין בבית, דרך האינטרנט.

דילוג לתוכן