מחזור משכנתא ונדל"ן

ברוב המקרים ועבור רוב האנשים, קניית דירה כרוכה בסיוע מן הבנק. משכנתא היא כידוע הדרך הפופולרית ביותר וגם האידיאלית ביותר להשגת מימון לצורך רכישת דירה או נכס אחר.

מה זה מחזור משכנתא?

ובכן, מחזור משכנתא הוא אחד הפתרונות אותם מציעים הבנקים לצורך לקיחת משכנתא חדשה במקום המשכנתא הנוכחית. כאשר הריבית במשק יורדת, או כאשר מתרחשים תרחישים אחרים בזירה הכלכלית, מחזור משכנתא עשוי לאפשר לכם להנות מתנאים טובים יותר על החזר התשלומים לבנק. במקרים רבים, מדובר בהפרשים משמעותיים ובסכומי כסף גדולים.

דוגמא נוספת ליתרון שטמון במחזור משכנתא היא הגדלת מספר התשלומים של המשכנתא הקיימת. אם ברשותכם משכנתא לעשרים שנה, ועברו כבר עשר שנים מאז תחילת התשלומים, מחזור המשכנתא הנוכחית לעשרים שנה נוספות במקום עשר שנים נוספות למעשה יקטין את גובה ההחזרים שלכם.

גם המקרה ההפוך קיים. אם ברצונכם להקטין את שנות ההחזר, לאחר שצברתם סכום כסף מסויים, תוכלו למחזר את המשכנתא ולקצר את פריסת התשלומים.

למרות כל האמור לעיל, חשוב לציין כי במקרים מסויימים מחזור משכנתא כרוך בתשלום של קנס. את הקנס לרוב נהוג לשלם בתנאי הלוואה, באופן המזכיר נטילת כל הלוואה רגילה אחרת.

לסיכום, זה כדאי?

כמו כל דבר אחר בחיים, חשוב מאוד לבצע מחקר ולימוד מעמיקים של הנושא והתחום לפני רכישת משכנתא או מחזור משכנתא. יכול להיות כי לאחר המחקר וסקר השוק, תגלו כי מחזור המשכנתא שלכם יכול להשתלם באופן מוחשי. במקרה כזה, כמובן שכדאי להתחיל בתהליך. במקרים רבים תוכלו להשתמש בסכום הכסף שחסכתם על מנת לרכוש נדל"ן נוסף באמצעות משכנתא אחרת.

במקרים רבים תגלו כי לאחר כל התשלומים הנלווים של הקנס, פריסת התשלומים החדשה וכו', סכום ההחזר לא יקטן בהרבה, ולמעשה אין תועלת במחזור המשכנתא שלכם בשלב הזה.

בסופו של דבר חשוב להגיע לתהליך הזה ממוקדים ובעלי ידע מעמיק עד כמה שניתן. במקרה ואינכם חושבים שתצליחו לעשות זאת, יש לשקול פנייה לחברה המתמחה בנושא, אשר תפתור עבורכם את השאלה או הסוגיה של ההיתכנות הכלכלית של מחזור המשכנתא.

דילוג לתוכן