למה עדיף מתקן מים על מי ברז?

השוואה בין מיני בר למי ברז מתבצעת במטרה למצוא את הדרך הטובה ביותר לצרוך כמויות גדולות של מים. שתיית חמש כוסות מים ביום מפחיתה את רמת הסיכון למחלות, מונעת מיגרנות וצרבות ותורמת גם לעור הפנים ולטיפוח. מחסור במים גורם בעיות רפואיות רבות ומזוהה עם לחץ דם גבוה, אסטמה ואלרגיות. התפקיד של המים הוא בין היתר לנקות את הגוף מחומרי פסולת ורעלים ובגוף מיובש מתרחשת שחיקת דיסקים מואצת. כל אלו מוכיחים מדוע כדאי למצוא מקור מים זמין ולהיעזר בו על מנת להשלים את מכסת השתייה היומית.

טעם, זמינות ועלות חודשית

אפשר להשוות בין מיני בר לבין מי ברז על פי פרמטרים של טעם, זמינות ועלות. בפרמטר של טעם יש למיני בר יתרון משמעותי. המים בתוך מתקן המים עוברים תהליך סינון מוקפד ומגיעים לטמפרטורה מושלמת. מבחני טעם מראים העדפה ברורה למתקנים איכותיים בהם המים נשארים טריים ובריאים. בנוסף, גם בפרמטר של זמינות מצליח מיני בר להישאר עם היד על העליונה. המים בתוך המיני בר נמצאים כל הזמן במרחק לחיצה מהלקוח. אין צורך להמתין לקירור או לחימום של המים והטמפרטורה נבחרת מראש.

הפרמטר של עלות מטה את הכף ומצביע דווקא על היתרון של מי ברז. בסופו של דבר, במדינה מערבית ומתוקנת יש תמיד מי ברז זמינים בחינם. העלות החודשית לחברת המים או תשלומי המס לעירייה כוללים שימוש נרחב במים. שתיית מי ברז משתלמת מבחינה כלכלית בטווח הקצר והארוך.

מיני בר שווה את ההשקעה

כפי שניתן לראות, למיני בר יש יותר יתרונות וחסרונות והשימוש בו רק מעט יקר יותר בהשוואה למים. שתיית מים מתוך מתקן ייעודי שווה את ההשקעה. העלות החודשית על אחזקת המתקן מתקזזת עם חיסכון בהוצאות אחרות. מים טעימים ובריאים משפרים את איכות החיים ומונעים ביקור אצל הרופא. המים אחראיים על בריאות השיניים והחניכיים וצריכה מבוקרת שלהם יכולה לבוא על חשבון רכישת משקאות מוגזים או ממותקים. יתרה על כך, יש היום מבצעים על מתקני מים במחירים אטרקטיביים. כל מה שצריך לעשות הוא לחפש אחר המתקן המתאים לצרכי הבית, המשפחה או העסק ולהתחיל להגדיל את קצב שתיית המים.

מלבד האמור לעיל, רצוי להדגיש את הנושא הבריאותי של שתיית מים מתוך מתקן או ברז. לא בכל הערים בישראל נשמרת רמה דומה של איכות מים. יש עיריות המקפידות על ביצוע בדיקות תקופתיות למתקני המים השכונתיים, לעומת איזורים בהם מדובר על פריבילגיה של שכונות מסוימות בלבד. אי אפשר לסמוך על איכות המים בברז באופן מוחלט ותמיד כדאי לבצע בדיקות נוספות. גם בהקשר הזה יש יתרון למיני בר עם מסנן פנימי. המתקן אחראי על טיהור המים והוא מעניק תמורה מלאה למחיר.

דילוג לתוכן