המדריך המלא אודות איטום קירות המרתף

מבנים אשר כוללים במסגרתם מרתף, הם מבנים המחזיקים במרחב נוסף אשר מיועד עבור מגוון רחב של שימוש. זאת בעוד כי חלל המרתף עשוי לשמש בתור חדר כושר, מחסן, חדר משחקים ועוד מגוון רחב של שימושים כאלו ואחרים.

אך מה באמת צריך לעשות במטרה לתחזק את חלל המרתף במידת הצורך? ובכן, איטום מרתפים היא פעולה הכרחית במיוחד לשימור המבנה. במידה ואתם עדיין לא יודעים מהו איטום מרתפים, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי במאמר הבא.

כיצד ניתן לאטום את קירות המרתף?

לפני שמתחילים באיטום קירות מרתפים, ההמלצה המרכזית תהיה לבצע אבחנה מקצועית על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום הבסיס פתרונות בגובה. זאת בעוד כי אנשי המקצוע יגיעו אל המבנה במטרה לבדוק את המרתף ולאבחן את כלל הליקויים הקיימים במסגרתו ולאחר מכן, יעניקו לכם דוח לצד הצעת מחיר מפורטת עבור שירות איטום מרתפים.

מדובר למעשה על פעולה אשר מתבצעת לאחר שהמומחים מבצעים ניקוי יסודי של הקירות, מתקנים או האריחים או הבטון על גבי הקירות, אוטמים סדקים בעזרת חומרי איטום ייחודיים ומכינים את הקירות לאיטום.

לאחר מכן יבצעו אנשי המקצועי איטום כולל של כלל הקירות במררץף במטרה לוודא כי לא יחדרו אליו מים, אבק, לחות רעש וכיוצא בכך. מדובר למעשה על תהליך חשוב במיוחד במידה ואתם אכן מעוניינים לשמור על תקינות המבנה שלכם ולהנות מחלל המרתף לאורך פרק זמן ארוך וממושך.

החשיבות העומדת מאחורי איטום קירות המרתף

המרתף של המבנה בו אתם גברים או לחילופין עובדים חייב להיות יבש תקין, יציב וחזק שכן, בעת בה כל התפרורות של הקירות בחלל המרתף מסוגלת להזיק למבנה ולהפוך אותו לסכנת חיים או למבנה לא תקין. על כן, ישנן מספר סיבות שונות שהופכות שירות איטום מרתפים לחשוב במיוחד:

• חיזוק תקינות המבנה – עליכם לדעת כי המרתף מהווה את בסיס המבנה ולכן, עליכם לוודא כי אתם שומרים על הבסיס הזה תקין לאורך זמן. זאת בעוד כי אפשר לומר ללא כל עוררין כי מבנה אטום מהיסודות יהיה עמיד וחזק יותר.

• העלאת שווי הנכס – מקום מגורים או לחילופין מקום עבודה אשר מחזיק במרתף תקיף יהיה חד משמעית כזה שיהיה נעים יותר לשהות בו, בעוד כי מרחב נוסף יעלה את הערך של הנכס.

• מניעת תקלות בהמשך – ביצוע שיפוצים בשלבים יחסית מוקדם, לרבות איטום נגד רטיבות מים ולחות, הן פעולות הכרחיות ובעלות משקל רב אשר משפיע באופן ישיר על האפשרות שלכם לשמור על תקינות הנכס ובמטרה להימנע מבעיות קשות שעשויות להתעורר בעקבות הזנחה יחד עם חלוף השנים, משהו שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה שיקרה בנכס שלו.

קרדיט תמונה: FREEPIK

דילוג לתוכן