האיש שהפיל את שוק הקריפטו והקים אותו מחדש: והוא בן 30 בלבד

סם בנקמן פריד הפיל את שוק הקריפטו כשהוא סוגר את העשור השלישי בחייו. מייסד בורסת FTX הוא לא פחות מיזם שזיהה הזדמנות ולקח אותה בשתי ידיו. לקרוא וללמוד.

סמואל בנקמן פריד הוא צעיר בן שלושים שעשה מספר צעדים לא גנריים בעולם הקריפטו. אם מרד הנעורים שלכם בא לידי ביטוי בעישון סיגריות ויציאה למועדונים עד שעות מאוחרות, אז הדרך של בנקמן פריד להוכיח שהוא בוגר הייתה דווקא באמצעות השקעות.

לאחרונה הוערך ההון של בנקמן פריד בסך של יותר מ-24 מיליארד דולר והוא דורג במקום השישים ברשימת המיליארדרים של מגזין פורבס. היום, בנקמן שווה פחות ממיליארד. את היציאה מהברוך מצא בבייננס, היא המשקיעה הראשונה בבורסה שהקים. בייננס עצמה נסוגה מרעיון העסקה.

בנקמן נולד בשנת 1992, בן לברברה וג'זף בנקמן, שניהם פרופסורים בבית הספר למשפטים אוניברסיטת סטנפורד. מגיל צעיר ניחן בנקמן בכישרון למתמטיקה ועד מהרה סיים את הלימודים שלו ב-MIT, שם למד פיזיקה ומתמטיקה.

בנקמן פריד מעורה ברגולציה, מכיר את החוקים ואת ההתרחשויות בשנים האחרונות, יודע לתת הערות בונות ומחכימות, מתמצא במה שקורה בענף ובאופן כללי יש לו דברי טעם. כך למשל טען לא אחת כי על המשקיעים להיות מעורבים במטרה למנוע את האפקט של הדבקה בקשיים בשוק הקריפטו.

בנקמן פריד מעיד על עצמו כמי שרואה אחריות כלפי כל הענף ומצדד בשיתופי פעולה. לתפיסתו, רק באופן זה השוק יוכל להמשיך לשגשג למרות קיומם של קשיים רבים בתחום, בנקמן ממשיך לטעון לחשיבות של פעולות אלטרואיסיטיות, על פיהן יש לשאוף להביא את הכמות הגדולה ביותר של הטוב למספר הגדול ביותר של האנשים.

בשנת 2013 החל בנקמן פריד לעבוד בחברה למסחר בשוק ההון, בשנת 2017 הקים את אלמידה שהתמחתה בניצול פערי ארביטראז' בשערי הביטקוין בין ארצות הברית ובין יפן. שנתיים מאוחר יותר הקים את בורסת קריפטו אשר סחרה מדי יום ב-30 מיליארד דולר.

הוא היה גם מעורב בפוליטיקה האמריקאית ותרם לקמפיין של ג'ו ביידן אבל עם זאת, דווקא הוא זה שנחקר על ידי הרשויות. כמו שהוא יודע לנצל הזדמנויות בנקמן יודע גם לנצל חולשות. בנקמן אינו הראשון שהחל קריירה מצליחה הודות לניצול פערי הארביטראז' ולמעשה, כמעט כל איש עסקים ממולח ועולם הסחר בכלל מתבסס על פערים אלו.

ועם זאת, יכולתו של בנקמן פריד לנצל רגע של חולשה ולהפוך אותו לחוזקה הוא הבסיס של כל איש עסקים מצליח ויש לא מעט ללמוד ממנו.

דילוג לתוכן