מגיעים בשלום: כך תרכבו בכיף על הקורקינט ותישארו בחיים

כל מי שחי בתל אביב יודע שבשנים האחרונות דרך ההתניידות הפשוטה והקלה ביותר היא בכלי תחבורה קלים (אופניים, קורקינט, אופניים חשמליים וכו'). הם פשוטים, נוחים, מהירים ועבור מי שמתניידת בתוך העיר הם מאפשרים תנועה זריזה ממקום למקום בלי להסתבך עם תחבורה ציבורית, פקקים וחנייה לא עלינו – דבר כמעט בלתי אפשרי.

לצד היתרונות הרבים של אמצעי תחבורה אלו, בשנים האחרונות עם התגברות השימוש בהם, עולה בהתמדה גם מספר הנפגעים בתאונות דרכים במעורבות אופניים או קורקינט חשמלי. לא בכל חלקי העיר יש שבילים מתאימים, חלק מהרוכבים לא מקפידים לשמור על הוראות הבטיחות ובקרב נהגי המכוניות, לא תמיד ישנה מודעות לסכנות. כך בכל שנה מקפחים את חייהם או נפצעים מאות רוכבים.

יש כמה כללי בטיחות די פשוטים, שאם מקפידים עליהם, ניתן ממש לצמצם את הסיכוי לפגיעה קשה, גם במקרה של תאונה:

קסדה בראש טוב

לפני שבע שנים הדוגמנית שלומית מלכה רכבה על הקורקינט החשמלי שלה בשדרות רוטשילד וחוותה על בשרה את מה שקורה כשפירות הפיקוס מתערבבים בטל של הבוקר. היא החליקה ונפגעה קשות בראשה. היא לא חבשה קסדה. לאחר כמה ימים מדאיגים בבית החולים היא שוחררה כשמצבה טוב, אך מאז התאונה היא הפכה לשגרירה של בטיחות בדרכים ובפרסומת בה השתתפה אף המליצה בחום לרוכבים לחבוש קסדה.

האמת היא שחבישת קסדה היא לא רק המלצה, זהו החוק במדינת ישראל. כל רוכב על אופניים חשמליים, סקטים או רולרבליידס, סקייטבורד, קורקינט מחוייב בחבישת קסדה.

מצייתים לתמרורים ולרמזורים, חובשים קסדה, משתמשים באמצעי תאורה/ מחזירי אור וזוכרים תמיד לתת זכות קדימה להולכי הרגל.

כל מה שמותר וכל מה שאסור

יש המון כללים וחוקים אז החלטנו לעשות לכם סדר:

לרכב עם רכב חשמלי בשבילי אופניים – מותר. אם אין שביל מותר לרכב בצד ימין של הכביש. תכניסו את זה טוב טוב לראש – אסור לרכב על המדרכה!!! הולכי הדרך מודים לכם.

לרכב על כלי ממונע לפני גיל 16 – אסור! רק מגיל 16! רק. מגיל. 16.

להרכיב ילד – מותר להרכיב ילד שעדיין לא הגיע לגיל 8 על אופניים (לא חשמליים) עם מושב ייעודי שעומד בכללי הבטיחות. המרכיב חייב להיות לפחות בן 14.

לחצות מעבר חציה – מותר, אבל רק אם זה מעבר חצייה שמיועד לרוכבים. איך תזהו אותו? הוא מסומן.

לרכב על מדרכות – כבר כתבנו את זה, אבל אי אפשר לכתוב את זה יותר מדי – אסור לרכב על מדרכות. וכן, מדובר בכל כלי התחבורה הדו גלגליים.

לחצות מעבר חצייה שמיעד להולכי רגל – אסור ברכיבה. רק בהליכה. זה אומר שאת, כן כן, את, צריכה לרדת מהאופניים, לחצות את מעבר החצייה בהליכה, ואז את מוזמנת להמשיך לרכוב כאוות נפשך.

להרכיב אדם נוסף על קורקינט חשמלי – אסור! גם אם זה רק לרגע, גם אם הוא ביקש, גם אם יש לו קסדה, גם אם אין ברירה. פשוט לא מרכיבים אדם נוסף על הקורקינט. זה מסוכן.

להשתמש בטלפון בזמן נסיעה – אסור! זה מסוכן לכם ולכל מי שמתהלך ברחוב סביבכם. פשוט אל תעשו את זה. רוצים לדבר בטלפון? תעצרו רגע או שתחכו שתגיעו למחוז חפצכם.

להיות עם אוזניות – אסור! נראה לכם הגיוני שתרכבו על הכביש ולא תשמעו מה קורה סביבכם? לא. זה לא הגיוני. התשובה היא לא.

דילוג לתוכן