תערוכה חדשה: קיץ סקסי בתל אביב

[קשרים בין הגלוי לנסתר, עבודתה של מלי מזרחי]

יותר מ-20 אמנים מכל קצוות הארץ עושים כבוד לעיר העברית הראשונה ולקיץ המיוזע של ישראל בגלריה בן עמי

תערוכה חדשה בגלריה בן עמי (החשמל 12, תל אביב) משלבת שלושה נושאים שהחיבור ביניהם מתבקש אך סמיכות היצירות השונות מעניק עומק ופרספקטיבה חדשים ל"קיץ", "תל אביב" ו"סקסיות".

"יש כל כך הרבה דרכים לבטא את הסקסיות המתפרצת שיש בקיץ בעיר הזו, עם הים שלה והפלורליזם הקוסמופוליטי של העיר, שמבטא מגוון כל כך רחב של נקודות מבט על הנושא", מסבירה חגית בן עמי, בעלת הגלריה ואחת מהאמניות המציגות, את הרעיון לתערוכה שאצר יוחנן הרסון.

בתערוכה, הנקראת "Summer Sale קיץ סקסי בתל אביב הקטנה", משתתפים 22 אמנים, בהם מוכרים מאוד וגם כאלה שפחות, ולכל אחד מהם פרשנות משלו לצימוד המושגים המיוזע שבמרכז התערוכה. שילוב העבודות השונות, מתחומי יצירה שונים, בהם צילום, ציור ומיצג וידאו, מתכתב ישירות עם סלוגן הגלריה – "גלריה מחברת", שמדי חודש גם מציעה לקהל הרחב רסיטלים, הרצאות, מפגשי שיח אמן ואירועים מיוחדים אחרים. "הצימוד מוליד עניין, סקרנות, רב גוניות והתרחשות יוצאת דופן של חיבורים שנפרשת על פני כל חללי התערוכה ויוצרים סצנות אמנותיות בתוכה", מתגאה חגית.

כיצד שילוב המושגים בשם התערוכה קיבל ביטוי בתערוכה עצמה?

"אני חושבת שהעבודות השונות בה בהחלט מצליחות להעביר את הרעיון שעומד מאחורי זה. למשל, ציור בשמן של אישה עירומה עם כאפייה של האמנית MARUSHA, לצד רישומי עירום מרהיבים של הארולד רובין. ציור ריאליסטי מדויק להפליא של האמן המוכשר אנדריאן ז'ודרו, לצד וידאו ארט של שי הרדן. יש כאן פיסול בעץ, חימר, יציקות וברזל, ציור בשמן ואקריליק, צילום ואיור דיגיטלי – הגיוון זה מה שעושה את התערוכה הזו. הכל עדכני, עכשווי וישראלי.
"בתערוכה אמנים מכל הארץ, מדליית אל כרמל בצפון ועד אילת בדרום – מוזיאקה שחיה בשלום כמו שאנחנו צריכים להיות", מוסיפה חגית. "חלק מהאמנים חווים את תל אביב מבפנים, כתושביה, וחלק תופסים אותה מבחוץ כמבקרים. העבודות מוצגות בחלל הגלריה ובחלל בית הקפה הצמוד, מה שמאפשר חוויה של אמנות במרחב היומיומי, ופחות במגדל השן". התערוכה תנעל בשלישי בספטמבר.
דילוג לתוכן