מעקה זכוכית לעיצוב ובטיחות

כל מי שבונה מרפסת או מוסיף קומה ובונה גרם מדרגות מחויב להתקין גם מעקה למען הבטיחות. בימינו, עולה קרנם של מעקות הזכוכית. מדובר במעקות מעוצבים ושקופים המעניקים לחלל מראה ייחודי. כל מי שצריך להתקין מעקה בתוך מבנה או מחוצה לו, אינו חייב לבחור במעקות הבטון העתיקים, וזאת כאשר עומדות לפניו אפשרויות עיצוב רבות ומגוונות בדמות מעקה זכוכית.

מעקה זכוכית – מה זה אומר?

אם יש מעקה שנרצה להכיר מקרוב בכל פעם שנזדקק למבנה בטיחות הלא הוא מעקה זכוכית. מעקה זה עשווי בדרך כלל מזכוכית רבודה או זכוכית מחוסמת. הזכוכית הרבודה היא זכוכית חזקה שמורכבת בעצם משתי שכבות. מעקה העשוי מזכוכית רבודה הוא מעקה עמיד, וגם אם הוא מתנפץ, הרסיסים אינם מתפזרים וניתן לשמור על בטיחות גם במקרה של פגיעה רצינית. הזכוכית המחוסמת עמידה אף היא. תהליך הייצור המיוחד שלה מוביל לכך שהיא חזקה פי ארבע מכל זכוכית רגילה. מכל מקום, לא משנה באיזה מעקה אתם בוחרים בסופו של דבר, שכן כל מי שמתקין מעקה זכוכית מחויב לעמוד בתקני בטיחות מחמירים מבחינת גובה המעקה, עוביה של הזכוכית שממנה הוא עשוי וסוגה.

אילו יתרונות נוכל להפיק מהתקנת מעקה זכוכית?

כל מי שבוחר להתקין מעקה זכוכית, נהנה משורה ארוכה של יתרונות משמעותיים:

  • עיצוב נקי יותר – למעקה הזכוכית עיצוב נקי יותר מאשר למעקות הבטון. בשל היותו מעקה שקוף, הוא יכול להשתלב להפליא עם כל סגנונות העיצוב באשר הם. בין אם בחרתם בסגנון כפרי קלאסי ובין אם בסגנון המודרני המינימליסטי, מעקה הזכוכית ישתלב בכל מקרה.
  • אפשרות לבחור צבע מעט שונה – ניתן כמובן לבחור בזכוכית שקופה, אך אם רוצים להעניק לחלל מראה מעט שונה, ניתן להזמין מעקה בעל גוון לבן יותר או ירקרק. מעבר לכך, אם רוצים להיות יצירתיים יותר, קיימת אפשרות להזמין הדפסים צבעוניים על גבי הזכוכית השקופה.
  • יותר אור בחלל החדר – בהיות המעקה שקוף, הוא אינו מונע מקרני השמש לחדור את תוך החלל. כך שאתם מקבלים חלל מואר יותר. במקרה שבו מדובר על מעקה מרפסת, ניתן לקבל יותר אור מבחוץ. המעקה השקוף יוצר גם תחושה של מרחב, כך שהוא מתאים להתקנה במיוחד בדירות קטנות.
  • קל לניקוי ותחזוקה – מעקה הזכוכית הוא מעקה עמיד ואיכותי המשמש אותנו לאורך שנים ארוכות. ואם לא די בכך, הוא לא צריך הרבה כדי לעמוד איתן. המעקה אינו דורש תחזוקה מיוחדת מלבד ניקוי רגיל אחת לשבוע במטרה להסיר את טביעות האצבעות והלכלוכים השונם שהצטברו עליו.

לא רק בבתים פרטיים

מעקות הזכוכית מככבים לא רק בבית פרטי, אלא גם במוסדות ובמשרדים. ניתן להבחין במעקות לפני חדר מדרגות במוסד לימודים, או בתור מחיצות זכוכית במשרדים השונים. כאשר מעקה הזכוכית הוא שמפריד בין העובדים, הדבר יוצר תחושת מרחב רבה יותר ומאפשר למנהל לפקח על עובדיו בקלות רבה יותר.

דילוג לתוכן