תל אביב מעודדת נסיעה באופניים: 50% הנחה על השכרת תל אופן

כחלק מניסיונותיה של עיריית תל אביב-יפו לעודד את התושבים לוותר על הנסיעה ברכב הפרטי ולעבור לפתרונות תחבורה ירוקים יותר, היא מציעה לתושבי העיר הנחה משמעותית על השכרת תל אופן.

העיר, שהעומס התחבורתי ממנו היא סובלת מאיים לשתק אותה לחלוטין, מנסה לצמצם את מספר המכוניות בכל דרך אפשרית ולאחרונה נראה שניסיונות אלה צוברים תאוצה בשלל יוזמות של העירייה, חלקן ידידותיות ומקדמות חיים בריאים וחלקן אגרסיביות – למשל, שינוי נהלי החניה בעיר נועדו בפירוש על מנת להקשות על הציבור להיכנס לעיר עם רכב פרטי. זה נכון גם לגבי אגרת הגוש שהוקפאה בינתיים.

כעת, יוצאת העירייה בקריאה לאלה ש"נמאס להם מהפקק" ומציעה להם להשכיר תל אופן בחצי מחיר. ההטבה מתמקדת בימים ובשעות העמוסות בהם כ-200 אלף עובדים יוממים נכנסים לעיר ויוצאים ממנה: ימי ראשון עד חמישי בשעות העמוסות – מ-8:00 עד 10:00 ושוב מ-16:00 עד 18:00.

בשונה מהטבות אחרות שמציעה העירייה, הטבה זו אינה מיועדת רק לתושבי להעיר. להיפך, היא מתמקדת באלה ש"מכבידים על כבישי וחניות העיר" עם רכביהם הפרטיים. לעת עתה, ההטבה תהיה בתוקף עד ל-31.3.

תל אביב, עיר דו גלגלית

תל אופן הוא אחד משירותי השכרת אמצעי התחבורה הקלים הראשון בתל אביב. אל האופניים הירוקות והחביבות הצטרפו עם הזמן שלל קורקינטים איתם מנהלים תושבי העיר יחסי אהבה-שנאה. אהבה – כי זה כל כך קל ונוח ושנאה כי ניתן לדבר שבוע ברצף על "גניבת המדרכות" שחוללו אותם כלים דו גלגליים, שבשימוש פזיז ולא נכון עשויים להפוך למכונות מסוכנות שגורמות לתאונות מצערות ולפציעות קשות של המשתמשים בהם ושל עוברי אורח תמימים.

במובן הזה, השימוש באופניים ללא מנוע, מהדור הישן, נחשב לידידותי לסביבה ולמשתמש. הן אינן מזהמות, אינן דורשות שימוש בחשמל לצורך הטענתן, הן מעודדות אורח חיים בריא וספורטיבי, הן נשארות במהירות נסיעה סבירה, הן קלות לתפעול (קל כמו לרכב על אופניים!) והכי חשוב – הן זמינות.

כיום, שירות התל אופן מציע כ-1,200 זוגות אופניים שמפוזרים ברחבי העיר בכ-175 תחנות. מדובר בשירות שפעיל 24 שעות ביממה וזמין לכל מי שמעוניין בו – תושבים, מבקרים ותיירים. ניתן לרכוש מינוי חד פעמי לביקור קצר בעיר או מינוי תלת חודשי או שנתי. התפעול של כל העסק מתבצע בקלילות באפליקציה ייעודית בה מופיעה מפת תחנות האופניים ואפשרות נוחה לתכנון מסלול הנסיעה.

דילוג לתוכן