על רופא ילדים והחשיבות של רופא ילדים

החשיבות של רופא ילדים אשר ילווה את הילד משלב הינקות ועד לשלב הבגרות היא גדולה מאוד וליווי התפתחותי כמו גם פיקוח על בריאותו של הילד על ידי רופא ילדים מקצועי תורמת רבות הן לשקט הנפשי של ההורים והן לזיהוי מוקדם של בעיות בריאותיות או בעיות בהתפתחות. ליווי והדרכה אימהות צעירות בישראל מבוצע בדרך כלל על ידי אחיות קופת חלב אשר מעניקות לאם את הידע והכלים לשמור על בריאות התינוק ולטפל בו כמו שצריך.

למרות הידע והניסיון של אחיות טיפת חלב, ביקור אצל רופא ילדים אחת לתקופה הוא הכרחי מסיבות רבות ולא רק במקרים בהם יש חשש שהילד לא מרגיש טוב. ביקור אצל הרופא לבדיקות תקופתיות יכולה להעלות משמעותית את הסיכויים לגילוי מחלות או בעיות התפתחות מוקדם מאוד מה שיתרום רבות לטיפול נכון ומונע של בעיות בעתיד ולשמירה על איכות החיים של הילד ושל הוריו.

תפקידיו של הרופא ילדים

תפקידיו של הרופא אשר מטפל בילד הם רבים ורופא אשר מלווה ילדים משלב הינקות ועד לבגרות לומד להכיר את הילד ולזהות את הבעיות הבריאותיות שבהם הוא נתקל. בשלב הינקות, תפקיד הרופא הוא לאבחן בעיות בהתפתחות של הילד ובבריאותו, בעיות כמו אלרגיות, רגישות למוצרים מסוימים, גירויים המופיעים על העור, בעיות מוטוריות וכדומה הן חלק מהדוגמאות שבהן הרופא המטפל עוסק ומאבחן.

חשיבות של ביקור הילד אצל הרופא

ביקור אצל רופא אחת לתקופה היא חשובה ומשמעותית הודות ליכולת של הרופא לאבחן בעיות שלא נראות לעין לא מקצועית. במיוחד אצל ילדים בעיות בריאותיות המתגלות בשלב מוקדם ככל הניתן ניתנות למרפא באופן מיטבי ככל שהילד קטן מכיוון שיש אפשרות לעבוד על פתרון הבעיות או לתת טיפול מונע וטיפול מרפא. בנוסף לביקורים אצל הרופא אחת לתקופה, חשוב מאוד ליידע את הרופא בכל חשש לבעיה בריאותית כמו חום, גירויים בעור וכדומה.

אחת הסיבות הנפוצות ביותר של ביקור ילדים אצל הרופא היא תאונות וקורות בבית או בחוץ. ידוע שילדים משתוללים ולכן הם מועדים יותר להיפצע ולהיפגע במקומות שונים. מרבית התאונות קורות בבית וכאשר הילד נשאר ללא השגחה ולכן בכל מקרה של נפילה או פציעה של הילד חשוב מאוד להגיע לביקור אצל רופא על מנת שיוכל לבדוק את הילד ולקבוע כי לא נגרם נזק שאינו נראה לעין. כמובן שההמלצה היא לנסות להימנע ככל הניתן מפציעות ותאונות אולם במידה והילד נפגע, יש להגיע אל הרופא מידית לצורך בדיקות.

דילוג לתוכן